W związku z wejściem w życie przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. z 2023 r., poz. 1350), które reguluje mechanizm powołania i działania komisji ds. oszacowania szkód powstałych w wyniku suszy informuje się, iż podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez suszę w gospodarstwie rolnym jest złożenie przez poszkodowanego producenta rolnego wniosku za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”.
Aplikacja dostępna pod poniższym adresem:
https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign
Złożenie ww. wniosku jest KONIECZNE do uzyskania w późniejszym terminie protokołu lub kalkulacji strat wygenerowanych automatycznie przez aplikację.
Wnioski złożone o szacowanie szkód tylko do Wójta Gminy (komisji gminnej), nie pozwolą na otrzymanie wsparcia – musi być zgłoszone przez aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”.
Do pobrania:
Zalacznik nr 10 Wniosek o oszacowanie szkod w wyniku wystapienia suszy rolniczej